Als je in onze webshop een bestelling plaatst hebben we gegevens nodig om deze te verwerken. Ondanks dat je op onze site je gegevens achter laat gaan wij hier altijd zorgvuldig mee om. Wij zorgen ervoor dat je gegevens veilig zijn en niet doorverkocht worden aan derden. Als je vragen hebt over ons privacy beleid dan kan je ze hier teruglezen.
Ons privacy beleid is voor het laatst gewijzigd op 24 mei 2018.
Wie is er verantwoordelijk voor het verwerken van mijn persoonsgegevens?
Valkenburg Digital Network vof (Rumglazenshop.nl) is gevestigd aan Laakse weide 40, 4128 AA Lexmond en is verantwoordelijk voor de verwerking van gegevens zoals beschreven in dit privacy beleid.
Wanneer krijg ik te maken met dit privacybeleid?
Dit privacy beleid is van toepassing op alle persoonsgegevens die door onze website verwerkt worden.
Wat er bedoelt met persoonsgegevens?
Persoonsgegevens zijn de gegevens die je bij ons achterlaat als je een bestelling plaatst of contact met ons opneemt. Ze zijn herleidbaar tot jouw als persoon. Denk hierbij aan gegevens als je naam, telefoonnummer, e-mail en e-mailadres. Maar dit kan ook je surfgedrag op onze website zijn of je bestelgeschiedenis.
Van wie verwerken wij deze gegevens en hoe komen we eraan?
Wij verwerken alleen je persoonsgegevens op het moment dat je contact met ons opneemt of als je een bestelling bij ons plaatst. Wij krijgen deze gegevens doordat je deze bij ons invult op de website bij een bestelling. Of als je het contactformulier invult. Het komt soms voor dat we jouw adresgegevens van anderen gekregen hebben. Bijvoorbeeld als iemand een cadeau gestuurd heeft naar jouw adres.
Welke gegevens verwerken wij van jouw? Waarvoor gebruiken wij deze gegevens en hoe lang worden deze gegevens bewaard?
Als je bij ons een bestelling plaatst hebben wij je gegevens nodig om je bestelling te versturen. Maar ook om je op de hoogte te houden over je bestelling. We hebben ook je gegevens nodig als er iets mis is met je bestelling om dan contact met je op te nemen. Hiervoor verzamelen we je naam, e-mailadres, telefoonnummer, betaalgegevens en (bezorg)adres. Wij hebben deze gegevens nodig om de overeenkomst uit te voeren die je met ons hebt afgesloten op het moment dat je een bestelling plaatst. Op grond van de wet moeten wij de gegevens van je bestelling tot 7 jaar bewaren.
Gegevens in je account
Als je bij het bestellen ervoor kiest om klant te worden, dan maak je zelf een account aan. Hierin bewaren we jouw persoonlijke gegevens zoals je naam, adres(sen), telefoonnummer, e-mailadres en betaalgegevens. In je account bewaren we ook je bestelgeschiedenis en gekozen afleveropties.
Gegevens over jouw contact met de klantenservice
Via e-mail of social media kan je 24/7 contact met ons opnemen. Deze berichtjes bewaren wij om erbij te halen als er een probleem is met je bestelling. Zo kunnen we je de volgende keer sneller helpen. Zolang je bij ons actief bent als klant zullen we deze gegevens bewaren. Berichten via Twitter of Facebook worden tot 6 maanden bewaard. Wil je dat het berichtje via Social Media eerder verwijderd wordt? Dan kan je het bericht zelf wissen.
Betalen via externe bureaus
Als je kiest voor achteraf betalen via bijvoorbeeld Billink dan wordt je krediet door dit bedrijf gecontroleerd. Je gegevens worden dan door een extern bedrijf gecontroleerd.
Social Media
Als je via Social Media ons Facebook account bezoekt kan je producten delen of berichten liken die je handig vindt. Wij zullen hierbij nooit toegang krijgen tot je account. Ons advies is wel om het privacy beleid van bedrijven als Facebook of Twitter te controleren. Zo weet je waar je aan toe bent als je een bericht liked of deelt.
Met wie delen wij jouw gegevens?
Distributie- en logistieke partners
Om jouw bestelling te kunnen verwerken werken wij samen met Myparcel. Deze bedrijven ontvangen jouw naam, adres, e-mailadres en telefoonnummer. Dit hebben ze nodig om jouw pakketje op de juiste manier te verwerken en naar het juiste adres te versturen.
Betaling
Een betaling via onze website verloopt via Pay.nl. Zij krijgen van ons je naam, adres, e-mailadres en telefoonnummer om je betaling te verwerken. Als je via iDeal betaalt wordt ook je bankrekeningnummer opgeslagen. Dit wordt gedaan zodat bij een retour het geld direct teruggestort kan worden op je bankrekening. Wij verkopen verder niet je gegevens aan deze derde partij en ze mogen je ook niet benaderen voor marketing doeleinden. Ze gebruiken deze gegevens alleen om je betaling te verwerken.
De overheid
Het kan soms voorkomen dat de overheid vraagt om jouw persoonsgegevens. De overheid heeft dan jouw gegevens nodig voor het uitvoeren van hun taken. Denk hierbij als overheidsinstellingen als de Belastingdienst, politie of justitie. Zij hebben jouw gegevens alleen nodig in het geval van fraude of misbruik. In het kader van een onderzoek kunnen dan bepaalde toezichthouders toegang krijgen tot je persoonsgegevens.
Waar slaan we jouw gegevens op?
Wij slaan jouw gegevens op binnen de Europees Economische Ruimte.
Hoe worden jouw gegevens beveiligd?
Valkenburg Digital Network neemt diverse maatregelen om jouw gegevens te beveiligen. Zo hebben wij een strenge toegangscontrole op ons systeem en zijn de gegevens alleen toegankelijk voor medewerkers. Deze medewerkers hebben deze gegevens nodig om jouw bestelling te verwerken. Mocht je het gevoel hebben dat je gegevens niet veilig zijn laat het dan gerust aan ons weten.
Welke rechten heb je met je gegevens?
Recht op informatie
Je hebt recht op een uitleg hoe we met jouw persoonsgegevens omgaan. We leggen je dan ook graag uit welke gegevens we van jouw verzamelen en hoe we hiermee omgaan.
Recht op inzage
Ten alle tijden heb je het recht om in te zien welke gegevens we van jouw bewaard hebben. Je kan dit aanvragen door contact met ons op op te nemen.
Recht op correctie
Zijn jouw gegevens verouderd? Dan heb je het recht om ze te wijzigen als ze onvolledig zijn of verouderd. Neem hiervoor contact met ons op of wijzig je gegevens in je account.
Recht om bezwaar te maken
Ben je het niet eens hoe je gegevens bewaard worden of dat je gegevens bewaard worden? Dan heb je het recht om bezwaar te maken. Je kan hiervoor contact opnemen met onze organisatie. Je kan bijvoorbeeld aan ons vragen om je gegevens te wissen.
Recht op dataportabilitiet
Je hebt het recht om de gegevens die je bij ons hebt achtergelaten in het kader van de overeenkomst die je met ons gesloten hebt te ontvangen. Je kan deze gegevens vervolgens zelf bewaren in je database. Neem gerust contact met ons op om deze in een leesbaar bestand te ontvangen.
Recht om vergeten te worden of verwijderd
Je hebt het recht om ons een verzoek te sturen je account te verwijderen of je gegevens te verwijderen. We zullen dan alle gegevens die naar jouw toe leiden verwijderen. Behalve de gegevens die wij volgens de wet moeten bewaren deze zullen wij niet verwijderen. Neem gerust contact met ons op als je dit graag wilt.
Recht om een klacht in te dienen
Je hebt het recht om een klacht in te dienen als je het idee hebt dat wij niet goed omgaan met jouw gegevens. Als je een klacht hebt dan lossen we dit het liefste direct op. Neem dus gerust contact met ons op via ons contactformulier en we gaan direct met je klacht aan de slag.
Vragen?
Heb je nog vragen over hoe wij omgaan met je privacy? Neem gerust contact met ons op.